уторак, 19. новембар 2013.

Verin skeč


Dođem s posla i sačeka me Vera, sa napisanim tekstom edukativnog karaktera, za školsku predstavu. Možda sam subjektivna, jerbo sam, ipak, majka, al' ja sam se oduševila i poželela da ga podelim sa drugim ljudima. Evo ga, u originalu, onako kako je ona to zapisala.



PREDSTAVA - PADEŽI

(Na pozornici je razred , učiteljica ulazi)

UČITELJICA(u hodu , ide ka katedri): Deco,danas obnavljamo padeže.
POLOVINA RAZREDA: Jeeee!!!
DRUGA POLOVINA RAZREDA: Neeee!!!  (obe polovine razreda u isto vreme,nastaje buka)
UČITELJICA: Dosta,dosta! Smirite se! Marko, hajde nabroj nam padeže i padežna pitanja.
MARKO: (muca) Pa... o-ovaj... umm - umm,pa aga - agavativ, mi- mika- mikativ...
UČITELJICA: (prekida ga)  Dobro, Marko sedi! Dobio si jedinicu! Vidi se da ne znaš padeže, hajde Mila ti.
MILA: (pakosno) Hmm... Pa dobro, učiteljice, ako Marko ne zna, ja ću. Kad ne uči!
UČITELJICA:(nervozno) Mila, dete, pređi na padeže!
MILA: Dobro,dobro evo. Dakle, nomimativ KO? ŠTA? genitiv KOGA? ČEGA? dativ KOME? ČEMU? akuzativ KOGA? ŠTA? vokativ HEJ!  instrumental S KIME? S ČIME? i lokativ O KOME? O ČEMU?
UČITELJICA: Bravo, Mila. Pet! Vidiš Marko kako se može, a?
MARKO: (prevrće očima) Aha...

(Na pozornici je Marko,leži na krevetu u sobi)

MARKO: (utučeno) Šta da radim, kako da naučim padeže?
 (vrata se otvaraju,Markova mama lagano ulazi u sobu)
MARKOVA MAMA: (zabrinuto) Marko, dušo, šta nije u redu?
MARKO: (uz uzdah) Okej sam, mama.
MARKOVA MAMA: Dobro dušice, lezi i naspavaj se.

(Marko se okrenuo i zaspao,u međuvremenu,vrata su se ponovo otorila i ušlo je sedmoro dece - padeža)


VOKATIV: Hej Marko!
MARKO: Šta se događa?
NOMINATIV: Ko se događa,šta se događa? Pa mi!
MARKO:(pomalo ljuto i umorno) Jaoo! Imao sam naporan dan, ko god da ste samo mi još vi falite!
LOKATIV: (veselo) Ma hajde, pričaj nam malo O KOME? O ČEMU? o svom danu!
MARKO: (nervozno) Ma muka mi je više od...
GENITIV: (zainteresovano) OD KOGA?OD ČEGA?
MARKO: (utučeno) Od Mile i padeža!
INSTRUMENTAL: Ali mi smo deca padeža, i naučićeš S KIM? S ČIM? Pa s nama!
DATIV: (ohrabrujuće)  Videće oni! Pokazaćeš ti KOME? ČEMU? Pa njima!
AKUZATIV: I tako ćeš spustiti na zemlju KOGA? ŠTA? Onu Milu!
MARKO: Znate šta, mislim da ste u pravu!
SVI PADEŽI: Naspavaj se! Sutra ćeš razvaliti, ali prvo čuj našu pesmu!

Nominativ KO? ŠTA?
Nije ti jasno? Pa ti i  ja!
Genitiv od KOGA? ČEGA?
Mene, tebe,nego čega!
Dativ glasi KOME? ČEMU?
Meni, tebi, njoj i njemu!
Akuzativ KOGA? ŠTA?
Tebe, mene i dva auta!
Vokativ je HEJ!
Jano, Sanja, Milice!
Instrumental S KIME? S ČIME?
Sa mnom, s tobom i sa time!
Lokativ O KOME? O ČEMU?
O meni, o tebi, menjamo temu!


Marko je izašao na pozornicu

MARKO:Sve sam znao! Podstakao me je veoma čudan san.
(Izlaze na pozornicu padeži)
PADEŽI: Ko je rekao da smo mi san?

KRAJ

Нема коментара:

Постави коментар